Betreft Genealogie Online (via Firefox browser) op adres Https://genealogie.coret.org
Ik kom op mijn desktop bij aanmelden in een cirkel uit waarbij ik steeds opnieuw moet aanmelden. Gisteren ook op mijn android mobiel, nu lukt het om mijn probleem te melden.
Herman Kimmann - 3 aug 2021 - 23:08
Hallo Herman,
Oja, en gefeliciteerd met je naamgenoot op de Olympische Spelen:-)
Pauline Berens EBBI - 4 aug 2021 - 10:20
Vandaag hetzelfde probleem op de desktop en weer niet op mobiel. Pauline bovenaan staat browser en website. Na inloggen kom ik op genealogie.coret.org en kom ik in de aanmeldlus als ik op een van de fora wil reageren. Een schermafdruk lukt me niet op mobiel maar zal ik je mailen.
Herman Kimmann - 4 aug 2021 - 15:35
Op mijn oude trage laptop geprobeerd en daar is dit probleem er niet en kom ik na het inloggen direct op het Stamboomforum uit en niet zoals op mijn desktop op genealogie.coret.org. Ik zie nu op de laptop in de balk bovenin bij het slotje mijn naam als teken dat ik ben ingelogd. Op mijn desktop komt dat niet en wordt blijkbaar na het inloggen niet herkend dat ik ben ingelogd. Ik kom elke keer niet verder dan
Herman Kimmann - 4 aug 2021 - 19:54
Hoi Herman, morgenmiddag heb ik tijd om te kijken of ik je probleem kan reproduceren in Firefox.
@anderen, als je eerder tijd hebt voor dit probleem ga je gang😉
Pauline Berens EBBI - 4 aug 2021 - 20:19 (laatst bijgewerkt 4 aug 2021 — 20:40 door auteur)
Hoi Herman, je probleem reproduceren in FireFox lukt niet. Treedt je probleem ook op als je 'n andere browser probeert zoals Google Chrome of Internet Explorer tegenwoordig Edge? Waarschijnlijk is 'n andere browser gebruiken sowieso de snelste oplossing:-)
Hieronder deel ik de schermafdrukken die je stuurde via mail.
De 2de schermafdruk suggereert dat GenealogieOnline en aanverwante sites met inline frames werken en dat het openen van 'n ander onderdeel niet in hetzelfde frame mag. Een frame is 'n zelfstandig schermonderdeel, als de inhoud groter is dan het frame zie je 'n schuifbalk om te scrollen, 'n webpagina kan uit verschillende frames bestaan die werken alsof het aparte vensters zijn. Hier volgt 'n standaard HTML uitvoer uit Pro-Gen met 3 frames: linksboven 'n frame/schermonderdeel met index, links 'n frame/schermonderdeel met aanklikbare namen, rechts 'n groot frame voor output. De naam die je links aanklikt wordt in 't rechter frame getoond. De letter die je linksboven aanklikt wordt links getoond, d.w.z. alle namen beginnend met die letter. De kleurstelling en het gebruik van frames doen ouderwets aan hè:-)
Een x-frame is zoiets als een inline frame, 'n container op 'n webpagina waarin 'n aparte webpagina geladen kan worden, ingebed dus, met eigen navigatie/schuifbalk etc. De x in x-frame slaat op XML , de opvolger van HTML. Meer over frames en inline frames op https://www.handleidinghtml.nl/html/frames/frames08.html
Ik begrijp uit de melding in de 2de schermafdruk dat het werken met inline frames niet correct verloopt en dat daarom 'n nieuw tablad geopend wordt. Toch vreemd, want jij beweert dat je telkens in 'n loop/lus belandt en op https://genealogie.coret.org/ terecht komt, 'n site overigens die ik niet eens kende totdat jij 'm noemde. Waarschijnlijk hangt dit wel allemaal samen met je probleem:-)
Probeer daarom 'ns dezelfde instellingen voor het werken met tabbladen over te nemen uit de volgende schermafdruk, ik heb immers 't probleem niet.
Probeer 'ns Geschiedenis Wissen, zie
Rechtsboven vond ik nog via de instellingen 'n Probleemoplossingsmodus, probeer die 'ns om te zien of je probleem hiermee oplogelost is. Ik zoek eigenlijk 'n terug-naar-fabrieksinstellingen-knop zodat je in 'n verse omgeving kunt checken of je probleem zich nog steeds voordoet.
Surf a.j.b. naar https://www.genealogieonline.nl/ en druk op F12, de Developer Tools, en klik op tab Console, zie schermafdruk. Kijk vervolgens 'ns wat er gebeurt als je inlogt. Tijdens het inloggen, ik moet het voorstel in te loggen als paulineberens etc. nog bevestigen, verschijnt in tab Console 'n rode foutmelding.
Nadat ik op de knop Inloggen klik is die foutmelding weer verdwenen. Het is nog niet eens duidelijk of deze foutmelding wel jouw probleem veroorzaakt. Voor mij levert de foutmelding kennelijk geen probleem op. Eerst maar 'ns zien of jij dezelfde foutmelding ziet en eventueel andere. Tenminste, als je al deze testjes wilt doen, misschien ben je al lang probleemloos verder gegaan in 'n andere browser:-)
Pauline Berens EBBI - 5 aug 2021 - 13:05
Bedankt Pauline voor je uitgebreide reactie, ik kan het vanavond pas uitproberen. Een andere browser is i.e.g. geen oplossing, zowel met Edge als Chrome kan ik niet inloggen en blijf ik hangen in het inlogscherm.
Herman Kimmann - 5 aug 2021 - 13:23
Jammer dat je het probleem ook hebt in andere browsers, al is dat tegelijk waardevolle info.
Misschien hebben meer mensen last van dit probleem maar kunnen ze de Helpdesk niet bereiken? Meld dit dan bijv. via m'n homepage https://fjmblom.home.xs4all.nl/contact.html
Eens ff in het codescherm van genealogieonline.nl gedoken, op zoek naar genealogie.coret.org, de site waar je telkens op belandt, wat is het nut van die site?
Onderaan https://genealogie.coret.org/ verwijzen links Algemene Voorwaarden e.d. naar https://genealogie.coret.org/ Vermoedelijk wordt https://genealogie.coret.org/ standaard geladen als er met inloggen iets fout gaat, zoals bij jou. Het is 'n startpagina. Waar wordt nog meer verwezen naar deze pagina? Even verder scrollen in het codescherm van genealogieonline.nl, op zoek naar .js bestanden, die JavaScript/jQuery bevatten, 'n scripttaal die de navigatie regelt. Je ziet dat 'n paar .js bestanden gekoppeld zijn in de volgende schermafdruk.
In 1 ervan, go4.88.js, komt https://genealogie.coret.org/ voor. Er staat dat in bepaalde situaties https://genealogie.coret.org/ geladen moet worden. Maar dan de hamvraag, waarom heb jij last van dit inlogprobleem in 3 browsers en andere mensen niet? En waarom treedt het probleem wel op desktop, soms wel/niet op je telefoon en niet op je oude trage laptop?
Welke WIndowsversie heb je trouwens op je desktop, welke op je laptop? Voorlopig maar verder werken op je oude trage laptop:-)
Pauline Berens EBBI - 5 aug 2021 - 14:25 (laatst bijgewerkt 5 aug 2021 — 15:48 door auteur)
Pauline, ik heb de testjes uitgevoerd:
- mijn instellingen in Firefox zien er net zo uit als in je schermafdruk m.b.t. koppelingen openen in tabbladen.
- de geschiedenis "alles" heb ik gewist, computer opnieuw opgestart en probleem is er nog steeds.
- de knop Probleemoplossing zie ik niet in Firefox.
- ik heb ingelogd terwijl ik Console open had staan, zie inderdaad de rode foutmelding die verdwijnt op het moment dat ik inlog of Enter gebruik en kom vervolgens weer op genealogie.coret.org.
Ik dacht slim te zijn door een nieuwe registratie met mijn alias emailadres en een nieuw wachtwoord, op het moment dat ik op registreer druk gebeurt er niets, maar ik kan wel inloggen met dit nieuwe account. En kom vervolgens weer op genealogie.coret.org. :( Snik.
Krijg ik ook nog een reactie van de moderator van de Helpdesk of moet ik mijn computer maar in de sloot gooien, figuurlijk gesproken.
Herman Kimmann - 5 aug 2021 - 19:34
Oh en op laptop en desktop heb ik Windows10.
Herman Kimmann - 5 aug 2021 - 19:42
Jammer dat de testjes niets nieuws hebben opgeleverd, toch bedankt voor de medewerking. Slim dat je n nieuw account aangemaakt hebt om in te loggen. Er heeft zich (nog) niemand gemeld met tzelfde probleem via m'n site. Momenteel schiet me niets meer te binnen dat n oplossing dichterbij kan brengen. En nu maar wachten op Bob Coret. Kan ff duren😉
Pauline Berens EBBI - 5 aug 2021 - 21:19
We hebben het gezien, we gaan er naar kijken.
Yolanda Lippens - 6 aug 2021 - 16:27
Mail van Karla Reurink:
Ik heb ook een inlogprobleem op openarch.nl en de andere websites. Kan ook niet op het forum inloggen. Ik kan wel de berichten lezen dus ik las dat meer mensen dit probleem hebben.
Pauline Berens EBBI - 8 aug 2021 - 08:59
Ik zit nu achter mijn desktop en daar kan ik wel gewoon inloggen. Op mijn laptop niet (gister en vandaag). Het is beide Windows 10 met Firefox.
Karla Reurink - 8 aug 2021 - 10:21
Vandaag kan ik ook op mijn laptop niet meer inloggen en kom op genealogie.coret.org net als op mijn desktop. Alleen op mijn mobiel lukt het nog om de helpdesk te bereiken. Met andere browsers als Edge en Chrome blijf ik in het inlogscherm hangen, zowel op laptop als desktop.
Herman Kimmann - 8 aug 2021 - 20:24
Dat probleem lijkt me toch echt niet hier te liggen, maar is apparaat of gebruiker specifiek.
Toch apart hoor; ik werk met Edge en log zo'n beetje elke dag in met in de adres balk:
Ik haal ook consequent alle Windows updates en aanverwante software updates
Er ontstaat dan automatisch door de browser:
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.stamboomforum.nl/https://www.stamboomforum.nl
en zie het inlogscherm
en log met m'n gegevens in
En kom hier als eerste hier terecht
https://www.stamboomforum.nl/mijn/?ibc=0.keugh9uglsm37vh456umf87656 (Uiteraard alleen voor mij beschikbaar ingelogd)
Uitgeschreven lid - 10 aug 2021 - 14:13 (laatst bijgewerkt 12 aug 2021 — 11:17 door auteur)
Misschien handig als 1 persoon (bijv. de vraagsteller?) inventariseert op welke devices en met welke browsers inloggen op GenealogieOnline problemen oplevert? Dan wordt waarschijnlijk snel duidelijk in welke hoek de oorzaak ligt van het probleem. Gewoon 'n tabel maken hier op 't forum en telkens 'n rij vullen met data die gebruikers aanleveren of al gemeld hebben, ook in forum-item "Systeembeheer". Ook van 'n paar gebruikers die geen problemen ervaren met inloggen. Rood is probleem, Groen geen probleem. Bijv. zo:
NAAM | Android smartphone Chrome | iPhone smartphone browser-app | Windows 10 laptop/desktop Chrome | Windows 10 laptop/desktop Firefox | Windows 10 laptop/desktop Edge | Windows 10 laptop/desktop Opera | tablet browser-app | anders namelijk |
Pauline Berens | ||||||||
Als je de muis op de linkerbovenhoek van de tabel zet kun je de hele tabel in 1x kopiëren naar 'n andere bijdrage aan dit forum:-) Ben benieuwd!
Pauline Berens EBBI - 10 aug 2021 - 15:43 (laatst bijgewerkt 11 aug 2021 — 11:12 door auteur)
Dit lijkt me nou typisch iets voor de moderatoren om te doen.
Ik wil alleen nog bevestigen wat dhr
Van der Zee constateerde, dat het inlogprobleem zo rond eind juli begin augustus is ontstaan.
Herman Kimmann - 10 aug 2021 - 15:51
NAAM | Android smartphone Chrome | iPhone smartphone browser-app | laptop Chrome | laptop Firefox | laptop Edge | laptop Opera | desktop Chrome | desktop Firefox | desktop Edge | desktop Opera | tablet browser-app |
Rob de Hoon | Chromium |
Nog wel de opmerking dat ik geen Windows, maar Linux gebruik :-)
Met vriendelijke groet,
Rob
Rob de Hoon - 10 aug 2021 - 18:59 (laatst bijgewerkt 10 aug 2021 — 19:00 door auteur)
Bijna niet te doen voor de meeste onder ons schat ik zo in, maar toch
Indien men wel mee wil doen:
Handig om erbij te zetten en bijna altijd gerelateerd aan een probleem, welk besturingssysteem en het versienummer en die van de browser
Belangrijk: Ook welke virusscanner met versienummer er nog eventueel extra bij draait.
(Op een Windows 10 computer is dat laatste ook volstrekte onzin, schijnveiligheid en leidt soms zelfs tot conflicten)
Een laptop of desktop is niet zo belangrijk in deze.
Dit forum is meer gericht op doe het zelf; moderatoren meer voor de echte site problemen. (ik ben er geen).
De beheerder is de oplosser of de ""oplosser"" van de problemen. In het laatste geval investeert hij daarin indien hij dat nodig vindt.
Maar ik vindt dat mensen die dat probleem hebben juist zelf ""in de pen"" moeten klimmen, d.m.v. inventariseren om duidelijkheid te krijgen waarom iets niet gaat.
Genealogen zijn onderzoekers, althans de meeste serieuze.
Hoe makkelijk is het dan, om één en ander zelf te verzamelen; wat Pauline ook al suggereerde.
Vaak blijken het toch simpele dingen te zijn, waar men dan ook veel van leert.
Het is te makkelijk door de bocht om ervaren mensen voor het karretje te spannen.
Die vaak ook nog druk zijn met andere dingen.
Uitgeschreven lid - 10 aug 2021 - 19:27 (laatst bijgewerkt 10 aug 2021 — 19:40 door auteur)
De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.
Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!
Bedankt, uw melding is verstuurd aan de moderators.