Anderzijds is het zo dat er in de afgelopen maanden niets is veranderd aan GDP en de fout zich nu ineens voordoet. Ik vermoed dat het te maken heeft met de verandering in het Gedcom-format. Volgens mij volgt Genealogie Online nu het officieel internationaal vastgestelde format en gebruikt GDP voor sommige "vrije" velden een oud protocol. Blijkbaar gaat het goed bij de GDP export functie, maar worden in de GDP-functie Uitvoer naar Genealogie Online ook andere (niet volgens het internationaal geldende format) gegevens geüpload naar Genealogie Online. Hetgeen tot deze foutmelding leidt, vermoed ik.
Meneer De Wit,
De GEDCOM die GensDataPro produceert kan Genealogie Online goed verwerken. Als er elementen zijn die Genealogie Online niet kan verwerken worden deze hoogstens genegeerd, in ieder geval leidt het niet tot een afkeur van het gehele bestand (en dus de melding die GensDataPro geeft).
U kunt dit ook zelf testen door vanuit GensDataPro een GEDCOM bestand te exporteren en dit handmatig te uploaden naar Genealogie Online via https://www.genealogieonline.nl/mijn/ Tot het probleem is opgelost is dit ook de geadviseerde "workaround" om toch uw publicatie op Genealogie Online bij te werken.
Een recente uitgevoerde update (in oktober 2019 aangekondigd) aan de infrastructuur van Coret Genealogie heeft mogelijk invloed. Ik heb hier echter nog geen bevestiging/ontkrachting van de GensDataPro helpdesk van (ik heb hen wel op de hoogte gesteld van deze posting en mijn vermoeden).
De technische update heeft te maken met het niet meer beschikbaar zijn van TLS1.0 en TLS1.1 voor beveiligde communicatie met de servers van Coret Genealogie. Dit is niet specifiek voor de communicatie tussen GensDataPro en Genealogie Online maar ook voor bijvoorbeeld de communicatie tussen uw webbrowser en deze website. Met het uitzetten van de verouderde protocollen TLS1.0 en TLS1.1 volg ik de beveiligingsadviezen van partijen als Mozilla, Microsoft en Google.
mvg,
Bob Coret
De reactie van GDP:
Geachte,
Mijnheer Jonker
Het rechtstreeks publiceren van gegevens vanuit GensDataPro naar Genealogie
Online is helaas momenteel niet mogelijk.
U dient nu vanuit Genealogie online zelf een in GensDataPro gemaakte gedcom
te uploaden.
Er worden hierbij echter geen pasfoto's meer getoond in de grafische
kwartierstaat van de voorouders en het gezin van een in de publicatie
aanwezige persoon.
We zijn de oorzaak aan het onderzoeken en als er meer informatie is, vindt u
dat op onze tijdelijke website www.gensdatapro.net
<http://www.gensdatapro.net> .
---
Met excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,
Jan Schnitker,
Serviceteam GensDataPro
helpdesk@gensdatapro.nl
Vermeld altijd Uw versie van GensDataPro en Windows. Belangrijk voor ons antwoord.
Belangrijk: gebruik bij uw antwoorden altijd de antwoord (Reply) mogelijkheid, zodat alle voorgaande berichten kunnen worden teruggelezen.
De huidige versie van GensDataPro is 2.9.9.5
Attentie
Helaas is momenteel onze GensDataPro website gensdatapro.nl in onderhoud en werkt niet goed.
U kunt onze website nu tijdelijk vinden via www.gensdatapro.net
OK, goed om te weten waar het spaak loopt. Ik ga ervan uit dat ze het kunnen oplossen.
Vandaag hebben GensDataPro gebruikers die publiceren op Genealogie Online een e-mail ontvangen. De boodschap: je kunt niet meer direct vanuit GensDataPro (menu Uitvoer) publiceren op Genealogie Online, het toevoegen/bijwerken van de publicatie verloopt nu via de Genealogie Online website.
Zie ook https://www.genealogieonline.nl/help/item.php/253