Betreft Genealogie Online (via Chrome browser)
Dag Pauline, hartelijk dank voor je antwoord. Inderdaad een goede suggestie dat Bob iemand anders inzet als back-up mocht hij zelf uitvallen. Op grond van jouw info zal ik dan ook nog even wachten met het verwijderen van al mijn stambomen uit Genealogie Online, in de hoop dat Bob heel binnenkort iets van zich laat horen. Met vriendelijke groet, Roelf Schrik
Roelf Schrik - 20 jan 2024 - 13:10
Pauline,
1) Dat is ook een fout die nu optreedt. Indien een persoon al bestaat wordt de datum niet aangepast aan de laatste wijziging.
Voorbeeld:
Dit heb ik gisteren in de dropbox gezet. (pf000003.jpg is de zonnebloem)
De betreffende persoon met de zonnebloem heeft als bijwerkingsdatum 12 januari 2023 en zijn portretfoto is niet veranderd.
De persoon die aan de notariële akte is gekoppeld heeft als bijwerkingsdatum 18 juni 2018. Dit is de datum dat er voor het laatst iets aan de naam of andere gegevens is veranderd en in de GEDCOM file staat. Het toevoegen van bronnen heeft hier geen invloed op.
https://www.genealogieonline.nl/stamboom-rijkeboer-dikker/I61619.php
De notariële akte heb ik pas op 17-01-2024 toegevoegd.
https://www.genealogieonline.nl/stamboom-rijkeboer-dikker/bronnen/S12231.php
Alle afbeeldingen, ook de al voor oktober 2023 geplaatste afbeeldingen zijn nu lege vierkantjes.
Het lijkt wel een olievlek omdat bij andere die in het geheel niet zijn aangepast één of meerdere lege vierkantjes als afbeelding heeft.
Voorbeeld:
https://www.genealogieonline.nl/stamboom-rijkeboer-dikker/I68340.php
https://www.genealogieonline.nl/stamboom-rijkeboer-dikker/I70037.php
Veder krijg ik sinds 17 januari telkens de zelfde boodschap na het verwerken van de gegevens, terwijl ik deze afbeeldingen steeds verwijder.
Ik had eerst een bericht dat de Notariële aktes niet ge-upload waren en dat de Notariële aktes ge-upload waren maar niet gekoppeld.
Waarschijnlijk kan hij vreemde tekens niet verwerken. Ik heb daarna het veranderd in Notariele akte en toen verdween de niet ge-upoald melding, maar bleef de bovenstaande melding, ondanks dat deze niet waren ge-upload.
0011918 BS Huwelijk Druten, akte 15, 23-07-1924 (1).jpg is wel gekoppeld.
https://www.genealogieonline.nl/stamboom-rijkeboer-dikker/bronnen/S11918.php
2) De lichtkrant is waarschijnlijk een compilatie van een maximaal aantal personen die elke keer een andere selectie kent. Ik mis telkens van wisselende personen de foto.
3) Die link heb ik nog niet want die moet door Bob Coret handmatig worden aangemaakt, en dat is nog niet gebeurd.
Ik heb vandaag mij opnieuw geregistreerd met een ander emailadres en daarna een publicatie aangemaakt.
Na de GEDCOM ge-upload te hebben kreeg ik weer de melding:
De beheerder, Bob Coret, is hiervan op de hoogte gesteld, maar zal waarschijnlijk niet antwoorden omdat hij sinds oktober kennelijk niet meer reageert.
Ik heb nu een update gemaakt van mijn stamboom met een nieuw verzonnen persoon, Test Testman, met de zonnebloem als portretfoto.
Het zal nog wel enige uren duren voordat dit op de site staat.
Update:
De beheerder heeft kennelijk handmatig de link aangemaakt van de nieuwe stamboom van vandaag die ik onder een nieuw account heb aangemaakt. Van de nieuwe stamboom, die ik gisteren onder mijn oorspronkelijke account heb aangemaakt, heb ik nog geen link ontvangen.
De profielfoto wordt als lege vierkant bij de afbeelding weergegeven, maar in de grafische weergave is niets te zien zoals bij mijn andere stamboom wel het geval is. Indien er op de lege vierkant wordt geklikt wordt de zonnebloem weergegeven.
Zie: Test Testpersoon (1900-1980) » Stamboom Rijkeboer » Genealogie Online
Bij de lichtkrant wordt niets weergegeven en bij de afbeeldingengalerij wordt aangegeven dat er 1 afbeelding is maar er wordt alleen een zwarte balk getoond. Indien er op wordt geklikt wordt er naar de Test Testpersoon gesprongen.
Zie: Stamboom Rijkeboer » Genealogie Online
Bij Afbeeldingen beheer wordt aangegeven dat er nog geen afbeeldingen zijn ge-upload.
André Rijkeboer - 20 jan 2024 - 13:52 (laatst bijgewerkt 20 jan 2024 — 16:31 door auteur)
André, bedankt voor je uitgebreide antwoorden en complimenten voor je experimenten. Deze onderzoeksresultaten lijken me voldoende voor iemand als Bob met de juiste rechten achter de schermen om de problemen met afbeeldingen op te lossen. En nu maar wachten op Bob, of 'n vervang(st)er.
Bob, van harte beterschap!
Pauline Berens EBBI - 21 jan 2024 - 11:12
Dit probleem speelt na al ruim 14 dagen! Ik heb met belangstelling alle mogelijke oplossingen gevolgd maar het is toch van de zotte dat gebruikers hiermee bezig moeten zijn! Er is duidelijk iets mis in het programma en daar is de maker verantwoordelijk voor.
Dus Bob Coret c.s. los dit op.
P.S. Al mijn 753 afbeeldingen zijn verdwenen!
Theo Mur - 22 jan 2024 - 16:54
Mijn 753 afbeeldingen zijn weer terug en zichtbaar in de afbeeldingengalerij en de lichtkrant (poeh) nu nog proberen of uploaden lukt.
Theo Mur - 23 jan 2024 - 16:35
Het uploaden is ook gelukt dus voor mij is het probleem opgelost!
Theo Mur - 23 jan 2024 - 17:20
Oh jee. Ik heb geloof ik ook een probleem met de afbeeldingen. Ze komen in de lichtkrant, ik zie alleen maar lege kadertjes en bij doorklikken zie ik de afbeelding wel.
Ik heb voordat ik de afbeeldingen geuploaded heb ook een nieuwe gedcom geuploaded. Die is goed aangekomen.
De "afbeeldingen" (lege kadertjes met doorklikken wel te zien als afbeeldingen) staan wel bij de juiste persoon.
Wat is er eigenlijk aan de hand? Ik kreeg wel een melding dat alles goed was geuploaded en klaar was. Wat me opvalt is dat sommige pdf's wel zichtbaar zijn als thumbnail.
Jammer dat ik net vandaag mijn abonnement weer verlengd/betaald heb, want dit is van de zotte.
Hans Mestrum - 23 jan 2024 - 18:55 (laatst bijgewerkt 23 jan 2024 — 20:44 door auteur)
Theo Hoe heb je dat gedaan? Of wat doe ik fout?
Hans Mestrum - 24 jan 2024 - 08:52 (laatst bijgewerkt 24 jan 2024 — 08:53 door auteur)
Ik heb nu 1 foto opnieuw geuploaded en nu is ie ineens aan de gang met ook andere afbeeldingen zo lijkt het. Fingers-crossed!
Hans Mestrum - 24 jan 2024 - 09:00
Dag Hans, eerlijk gezegd heb ik niets gedaan behalve gemopperd en steeds opnieuw geprobeerd om te uploaden en ineens ging het goed ! Ik denk dat de server van GOL de hik heeft gehad en dat het nu is opgelost.
Theo Mur - 24 jan 2024 - 09:50
Opgelost zo lijkt het. Na 1 foto opnieuw te hebben geuploaded en opnieuw op Publiceer te hebben geklikt is ie aan de gang gegaan met de rest.
Hans Mestrum - 24 jan 2024 - 10:30
Beste allen, ik durf het bijna niet te zeggen maar het probleem lijkt, herhaal 'lijkt', opgelost. Het is mij gelukt veel docs en foto's te uploaden. Blijft over mijn enorme ergernis over de wekenlange totale onbereikbaarheid , non-actie en non-communicatie van en met de heer Coret. Werkelijk zéééér laakbaar en derhalve voor mij onacceptabel. Abonnementsgeld binnenharken en het wekenlang laten afweten als er problemen moeten worden opgelost !! Bah !!
Nog steeds hou ik de optie open om al mijn stambomen elders onder te brengen. Ik kijk het nog heel even aan maar ben inmiddels zoekende naar een alternatief platform !
Ik dank jullie allen zeer voor de reacties op mijn aanvankelijk bericht.
Met vriendelijke groet, Roelf Schrik
Roelf Schrik - 24 jan 2024 - 12:28
OOK... IK.. (een correct betalend lid) ben nog steeds erg ontevreden, al zes dagen lang...24 uur per etmaal...één mail per 3 minuten....komen bij mij mailtjes binnen van G.O met de vermelding : Afbeeldingen Backup....(nergens om gevraagd) Intussen alles in SPAM gezet.. (bijna ontploft !!!!) Maar er zijn ook anderen die me benaderen via G.O. dus mijn spam map maar weer nageplozen....( 480 per dag)
Waar blijven de techneuten van G.O. die dit kunnen oplossen ????
Bob zal voorlopig wel geen tijd hebben, want hij is druk met het versturen van nieuwe gedcoms van zijn eigen stamboom...
IK ben nog erg BOOS !!!!!
j.w.martens - 24 jan 2024 - 17:31
Dag JW, in Urgent probleem !!! kondigde je 20-01 aan dat je maar de computerwinkel zou gaan. Wat heeft dat opgeleverd? Konden ze je helpen bij t blokkeren van GO spam, zonder gewenste GO mails ook te blokkeren?
Pauline Berens EBBI - 24 jan 2024 - 20:27
Eerst was er sprake van een virus..
Nadien werd er vastgesteld het is veilig, ik moest alles va GO maar naar de SPAM verplaatsen.
Het houd misschien wel een keer op !! (maar waarom gaat Bob hier niet mee aan het werk !!! ) (hij was 22-01-2024 zelf wel met zijn eigen stambomen bezig)
Maar zoals ik al vermelde, ik krijg ook meer mailtjes binnen van collega-genealogie amateurs.. en deze wil ik wel graag lezen en z.s.m. op een nette manier beantwoorden.
j.w.martens - 24 jan 2024 - 21:24
Ik heb foto's geupload en het werkt weer zoals voor oktober 2023.
Ik heb de testsite nu weer verwijderd.
Andre Rijkeboer - 25 jan 2024 - 09:39
De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.
Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!
Bedankt, uw melding is verstuurd aan de moderators.