Is jouw probleem ook verdwenen? Bedoel je deze publicatie? Genealogie N.P. Mantel laatste wijziging zondag 18 december 2022.
Bob en Yolanda overleggen 2-wekelijks, z'n laatste reactie was van 9-12.
Pauline Berens EBBI - 19 dec 2022 - 11:39 (laatst bijgewerkt 19 dec 2022 — 13:23 door auteur)
Of de Dropbox bij mij ook weer werkt moet ik uitproberen. Misschien vanavond.
Mijn publicatie heb ik gister inderdaad geactualiseerd, maar dan met een upload. Als je gewend bent om dit via Dropbox te doen, met name de foto's, is de upload omslachtig.
Jazeker, die staat aan. En daar staat dat Dropbox is bijgewerkt.
Ik zie het bestand ook terug in de online versie van Dropbox, dus het bestand is aanwezig. Bestand geplaatst op 20/12 om 20.30.
Carmen - 23 dec 2022 - 20:14 (laatst bijgewerkt 23 dec 2022 — 20:17 door auteur)
Hallo Bob, Ook bij mij staat de Dropbox app aan. Voor de zekerheid Dropbox in GO nog een keer ontkoppeld en weer gekoppeld. Daarna Gedcom geüpload en nog geen resultaat.
Moet haast wel aan de GO-kant iets niet goed staan. Probleem is er bij mij nu bijna een maand.
Het lijkt erop dat Dropbox weer werkt. 4 van mijn 5 publicaties zijn bijgewerkt. Ga morgen nog wat testen. Als die goed verloopt markeer is deze feed als opgelost.
Vanmorgen was het euvel nog niet verholpen. Ik heb toen Dropbox opnieuw ontkoppeld en gekoppeld en het Gedcom bestand uit de map gehaald en weer opnieuw geplaatst. Dat heeft gewerkt. GO is bijgewerkt.
Maar dit is natuurlijk wel een beetje omslachtig en dit haalt het gemak van het gebruik van Dropbox wel onderuit.
Helaas, was t maar waar. Ik heb vanmorgen rond 11.15 weer een nieuwe Gedcom in de Dropbox map gezet en die is nu, bijna 3 uur later, nog niet verwerkt. Ik zal later vandaag nog wel een keer kijken, maar het gaat allemaal erg moeizaam.
Voor de goede orde: de synchronisatie met Dropbox werkt prima. Het bestand is in de cloud aanwezig.
Als je daar de knop 'Koppelen aan Dropbox' ziet dan is de koppeling tussen Genealogie Online en Dropbox verlopen (dit is een beveiligingsmaatregel van Dropbox). Het lijkt erop dat het mailtje met deze boodschap aan de betrokken Genealogie Online gebruikers niet zijn verstuurd.
@Bob Coret Gister de koppeling aan Dropbox hersteld en GO toegang gegeven. Het leek erop dat de publicaties geactualiseerd werden. Vandaag weer een nieuwe Gedcom via Dropbox aangeboden, maar helaas komt deze nog steeds niet voor in het overzicht van publicatieverwerking.
Ik heb vanmorgen opnieuw de koppeling met Dropbox gemaakt. De koppeling lag er inderdaad uit. Na het opnieuw koppelen met Dropbox is het gelukt om via Dropbox een nieuwe Gedcom te plaatsen.
Echter, zojuist heb ik geconstateerd dat de koppeling er wéér uit ligt. Betekent dit nu dat je na iedere plaatsing, de koppeling opnieuw tot stand moet brengen?
Als u op deze knop drukt en via Dropbox toestemming geeft en weer bij Genealogie Online terugkomt, ziet u dan wel bovengenoemde OK bericht?
Zo ja (u ziet de melding die aangeeft dat er een koppeling is) en u zet een bijgewerkt GEDCOM bestand in de juiste directory op uw computer, wordt deze dan door Genealogie Online verwerkt (wat via e-mail wordt bevestigd)?
Hallo Bob, zoals ik in mijn laatste bericht (waar jij op reageert) heb aangegeven zie in in Koppelen aan Dropbox » Genealogie Online dat er GEEN koppeling is, dus zou ik moeten koppelen. Echter in Dropbox staat (2e snip) dat Genealogie gekoppeld is. Op je verzoek heb vanuit GO de knop Koppelen aan Dropbox aangeklikt. Ik wordt hierna niet in Dropbox, maar krijg het scherm
Er staan al diverse GEDCOM's in de juiste directory. Ik zal een aantal met een nieuwe versie overschrijven. Voor ik de nieuwe versie in de juiste directory had opgenomen, werden de reeds aanwezige verse verwerkt. Dat was de vorige keer ook. Ik zal vanavond of morgen nog eens een nieuwe Gedcom in de juiste directory zetten en kijken of die ook verwerkt wordt. Vorige keer gebeurde dat namelijk niet.