stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Wordt GEDCOM nog niet verwerkt? opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Edge browser) op adres https://www.genealogieonline.nl/genealogie-mantel/

Sinds afgelopen weekend heb ik 3 nieuwe GEDCOM's aangeleverd via de dropbox. Er is nog geen enkele GEDCOM verwerkt.
Is er een probleem?

Martien Mantel - 29 nov 2022 - 07:41 (laatst bijgewerkt 29 nov 2022 — 07:42 door auteur)

Zag je na het uploaden wel de volgende melding gezien?

Het GEDCOM bestand is goed aangekomen op de Genealogie Online server en zal nu verwerkt worden.
U zult een e-mailbericht ontvangen als de gehele publicatie is bijgewerkt 

Zojuist ontdekt: de wachtrij, ken je deze al? Zie

https://www.genealogieonline.nl/mijn/queue.php

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Probeer 'ns 1 GEDCOM opnieuw te uploaden en kijk of ie in de wachtrij opduikt.

Is je bestand inmiddels groter dan 100MB? Dan moet je 'm gezipt aanbieden.

Pauline Berens EBBI - 29 nov 2022 - 13:24 (laatst bijgewerkt 29 nov 2022 — 14:25 door auteur)

Hallo Pauline,
Zoals ik al schreef lever ik de GEDCOM aan via dropbox. Dan krijg je de genoemde melding, zoals bij uploaden, niet. Ook het probleem van te grote bestanden en zippen eventueel in combinatie met foto's speelt dan niet. Lees maar eens op Genealogie Online gekoppeld aan Dropbox » Nieuws » Genealogie Online

Ik denk dat er iets mis is met het automatisch ophalen door Genealogie Online. Is al eens eerder gebeurd. Misschien moet het ophalen even 'herstart' worden?

Hoop wel dat dit snel opgelost wordt. 

Martien Mantel - 29 nov 2022 - 20:46

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gisteravond een nieuwe Gedcom in de Dropbox map gezet en die is ook nog niet verwerkt. Normaalgesproken is dat met een paar minuten gebeurd, dus het lijkt er inderdaad op dat er iets mis is met de koppeling tussen Genealogie Online en Dropbox.

Carmen - 30 nov 2022 - 08:20

Ik probeer het probleem te reproduceren, inmiddels de Dropbox-koppeling gevonden op https://www.genealogieonline.nl/mijn/overzicht.php

GEDCOM's geuploaded via Dropbox zie je (alleen nu?) niet in de wachtrij op https://www.genealogieonline.nl/mijn/queue.php

Probeer 'ns op de oude manier 'n GEDCOM te uploaden totdat het probleem opgelost is door de Helpdesk. Beide mogelijkheden lijken naast elkaar te kunnen worden gebruikt.

Zo ziet m'n Dropbox-koppeling er uit:

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Pauline Berens EBBI - 30 nov 2022 - 10:24 (laatst bijgewerkt 30 nov 2022 — 11:01 door auteur)

Hoi Pauline,
Als je de Dropbox gebruikt, kom je niet in de wachtrij en krijg je geen melding, dat upload gereed is.
Voor mij is de 'oude' upload methode te omslachtig, in verband met de grote van de Gedcom en het aantal foto's.

De vorige keer heeft Yolanda het probleem opgelost. Hoop dat zij (of Bob) meelezen en het snel kunnen herstellen. 
 

Martien Mantel - 30 nov 2022 - 14:57

Oké Martien, de Helpdesk (=Bob en Yolanda) hebben 2-wekelijks overleg.

Pauline Berens EBBI - 1 dec 2022 - 12:31

Er zijn idd problemen geweest met Dropbox, maar dat leek weer te werken. We gaan er naar kijken, dank voor de melding.

Yolanda Lippens - 2 dec 2022 - 15:06

Hallo Yolanda,
Dankjewel voor je reactie. Kun je aangeven wanneer jullie er naar gaan kijken? Het wordt een vervelende kwestie, als je update niet verwerkt wordt. 

Martien Mantel - 4 dec 2022 - 20:08

Het lijkt er inderdaad op dat sommige van de Dropbox koppeling "verlopen" zijn.

Ik ga een specifieke controle maken die dit kan detecteren zodat Genealogie Online een mail kan sturen naar de betreffende auteurs. Strekking van dit bericht zal zijn dat de Dropbox is ontkoppeld en dat deze via https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ opnieuw ingesteld moet worden.

@Martien, @Carmen, @Pauline kunnen jullie via https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ jullie Drophox handmatig ontkoppelen en gelijk weer koppelen. Als het goed is krijgt Genealogie Online dan weer een seintje als er een bijgewerkt GEDCOM bestand is geplaatst om een publicatie bij te werken.

Bob Coret - 9 dec 2022 - 15:53

Ontkoppelen lukt niet op https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/unlink.php

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Ik probeer het morgen opnieuw.

Pauline Berens EBBI - 9 dec 2022 - 17:58

@Bob: ik heb Dropbox ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, maar dat lijkt geen verschil te maken. De gedcom wordt niet bijgewerkt. Ik heb ook nog gekeken of het helpt om het Gedcom bestand uit de Dropboxmap te verwijderen en te vervangen door een nieuwe, maar ook dat werkt niet helaas.

@Pauline, er waren eerder vandaag problemen met GO. Die lijken nu te zijn opgelost waardoor ontkoppelen/koppelen zou moeten lukken.

Carmen - 9 dec 2022 - 22:45

@Bob Coret Ook ik heb (gister) de Dropbox ontkoppeld en weer gekoppeld. Daarna nieuwe GEDCOM in de Dropbox geplaatst en voor de zekerheid alle foto's weer naar Dropbox gekopieerd. Nog steeds geen melding dat publicatie is bijgewerkt.

Ziet er niet naar uit dat dit de oplossing was. 

Martien Mantel - 10 dec 2022 - 09:51

@Carmen, Dropbox ontkoppelen op https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/  lukt ook vandaag niet. Zo ziet m'n GO map in Dropbox eruit. Zijn de rechten "Alleen jij" op de GEDCOM wel correct? 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Pauline Berens EBBI - 10 dec 2022 - 10:31

@Pauline: ik heb even gekeken, maar de toegangsrechten in Dropbox staan bij mij precies hetzelfde. 

Wat je misschien nog zou kunnen checken is of de genoemde map in https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ overeenkomt met de werkelijke naam van de Dropbox folder. Mogelijk zit daar een mismatch tussen. Anders weet ik het ook niet.

Als je die 500 error blijft houden dan is het toch echt aan Bob om erachter te komen wat er fout gaat. Meer informatie zal ongetwijfeld te vinden zijn in de server error logs.

Carmen - 10 dec 2022 - 12:07

@Carmen, bedankt voor het meedenken, de mapnamen zijn identiek, wachten op Bob is idd 't beste dat we kunnen doen:-)

Pauline Berens EBBI - 10 dec 2022 - 13:38

Ik zie dat ik niet de enige ben, ik worstel ook met niet werkende Dropbox koppeling (https://www.stamboomforum.nl/subfora/4/2/85835/0).

J.E. (Erik) Herle - 14 dec 2022 - 18:37 (laatst bijgewerkt 14 dec 2022 — 18:38 door auteur)

Beste Pauline, wat een handige tool die wachtrij! https://www.genealogieonline.nl/mijn/queue.php

Zo kon ik ook zien dat er stambomen zijn met meer dan 600.000 personen! Er is ook een top 10?

Ronk - 16 dec 2022 - 14:48 (laatst bijgewerkt 16 dec 2022 — 14:49 door auteur)

Volgens mij is er geen Top 10 Ronk, alleen alle publicaties alfabetisch en 'n categorie In Het Zonnetje met 'n hoog percentage bronvermeldingen op

https://www.genealogieonline.nl/stambomen.php

Als je 'n Top 10 van grootste publicaties voorstelt laat dan a.j.b. ook percentage bronvermeldingen meetellen, als teken van kwaliteit van het onderzoeksproces. Dan valt Stamboom Griffioen Jellema Friese Adel met 626.943 personen met 6% wat mij betreft af.

https://www.genealogieonline.nl/stamboom-griffioen-koster/tellingen.php

Groter is niet altijd beter, m'n indruk is dat grotere publicaties lager scoren op bronvermelding, al heb ik daar geen bewijs voor, vandaar. Over bronvelding is al veel geschreven op dit forum, ook hoe je dit criterium kunt ontduiken, die discussie hoeven we hier niet opnieuw te voeren wat mij betreft. Misschien sowieso beter als je 'n Top 10 qua publicatiegrootte voorstelt dit in 'n apart forum-item te doen, om te voorkomen dat de probleemmelder van dit item "Wordt GEDCOM nog niet verwerkt?" vindt dat z'n onderwerp gekaapt wordt:-)

Pauline Berens EBBI - 16 dec 2022 - 16:03


Omdat er niet meer gereageerd wordt op mijn verzoek en er alleen maar andere onderwerpen aan worden toegevoegd markeer ik dit topic als opgelost en doe een nieuwe poging. 

Martien Mantel - 18 dec 2022 - 20:22







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu