Sinds afgelopen weekend heb ik 3 nieuwe GEDCOM's aangeleverd via de dropbox. Er is nog geen enkele GEDCOM verwerkt. Is er een probleem?
Martien Mantel - 29 nov 2022 - 07:41 (laatst bijgewerkt 29 nov 2022 — 07:42 door auteur)
Zag je na het uploaden wel de volgende melding gezien?
Het GEDCOM bestand is goed aangekomen op de Genealogie Online server en zal nu verwerkt worden. U zult een e-mailbericht ontvangen als de gehele publicatie is bijgewerkt
Probeer 'ns 1 GEDCOM opnieuw te uploaden en kijk of ie in de wachtrij opduikt.
Is je bestand inmiddels groter dan 100MB? Dan moet je 'm gezipt aanbieden.
Pauline Berens EBBI - 29 nov 2022 - 13:24 (laatst bijgewerkt 29 nov 2022 — 14:25 door auteur)
Hallo Pauline, Zoals ik al schreef lever ik de GEDCOM aan via dropbox. Dan krijg je de genoemde melding, zoals bij uploaden, niet. Ook het probleem van te grote bestanden en zippen eventueel in combinatie met foto's speelt dan niet. Lees maar eens op Genealogie Online gekoppeld aan Dropbox » Nieuws » Genealogie Online
Ik denk dat er iets mis is met het automatisch ophalen door Genealogie Online. Is al eens eerder gebeurd. Misschien moet het ophalen even 'herstart' worden?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gisteravond een nieuwe Gedcom in de Dropbox map gezet en die is ook nog niet verwerkt. Normaalgesproken is dat met een paar minuten gebeurd, dus het lijkt er inderdaad op dat er iets mis is met de koppeling tussen Genealogie Online en Dropbox.
Probeer 'ns op de oude manier 'n GEDCOM te uploaden totdat het probleem opgelost is door de Helpdesk. Beide mogelijkheden lijken naast elkaar te kunnen worden gebruikt.
Zo ziet m'n Dropbox-koppeling er uit:
Pauline Berens EBBI - 30 nov 2022 - 10:24 (laatst bijgewerkt 30 nov 2022 — 11:01 door auteur)
Hoi Pauline, Als je de Dropbox gebruikt, kom je niet in de wachtrij en krijg je geen melding, dat upload gereed is. Voor mij is de 'oude' upload methode te omslachtig, in verband met de grote van de Gedcom en het aantal foto's.
De vorige keer heeft Yolanda het probleem opgelost. Hoop dat zij (of Bob) meelezen en het snel kunnen herstellen.
Hallo Yolanda, Dankjewel voor je reactie. Kun je aangeven wanneer jullie er naar gaan kijken? Het wordt een vervelende kwestie, als je update niet verwerkt wordt.
Het lijkt er inderdaad op dat sommige van de Dropbox koppeling "verlopen" zijn.
Ik ga een specifieke controle maken die dit kan detecteren zodat Genealogie Online een mail kan sturen naar de betreffende auteurs. Strekking van dit bericht zal zijn dat de Dropbox is ontkoppeld en dat deze via https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ opnieuw ingesteld moet worden.
@Martien, @Carmen, @Pauline kunnen jullie via https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ jullie Drophox handmatig ontkoppelen en gelijk weer koppelen. Als het goed is krijgt Genealogie Online dan weer een seintje als er een bijgewerkt GEDCOM bestand is geplaatst om een publicatie bij te werken.
@Bob: ik heb Dropbox ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, maar dat lijkt geen verschil te maken. De gedcom wordt niet bijgewerkt. Ik heb ook nog gekeken of het helpt om het Gedcom bestand uit de Dropboxmap te verwijderen en te vervangen door een nieuwe, maar ook dat werkt niet helaas.
@Pauline, er waren eerder vandaag problemen met GO. Die lijken nu te zijn opgelost waardoor ontkoppelen/koppelen zou moeten lukken.
@Bob Coret Ook ik heb (gister) de Dropbox ontkoppeld en weer gekoppeld. Daarna nieuwe GEDCOM in de Dropbox geplaatst en voor de zekerheid alle foto's weer naar Dropbox gekopieerd. Nog steeds geen melding dat publicatie is bijgewerkt.
@Carmen, Dropbox ontkoppelen op https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ lukt ook vandaag niet. Zo ziet m'n GO map in Dropbox eruit. Zijn de rechten "Alleen jij" op de GEDCOM wel correct?
@Pauline: ik heb even gekeken, maar de toegangsrechten in Dropbox staan bij mij precies hetzelfde.
Wat je misschien nog zou kunnen checken is of de genoemde map in https://www.genealogieonline.nl/mijn/dropbox/ overeenkomt met de werkelijke naam van de Dropbox folder. Mogelijk zit daar een mismatch tussen. Anders weet ik het ook niet.
Als je die 500 error blijft houden dan is het toch echt aan Bob om erachter te komen wat er fout gaat. Meer informatie zal ongetwijfeld te vinden zijn in de server error logs.
Als je 'n Top 10 van grootste publicaties voorstelt laat dan a.j.b. ook percentage bronvermeldingen meetellen, als teken van kwaliteit van het onderzoeksproces. Dan valt Stamboom Griffioen Jellema Friese Adel met 626.943 personen met 6% wat mij betreft af.
Groter is niet altijd beter, m'n indruk is dat grotere publicaties lager scoren op bronvermelding, al heb ik daar geen bewijs voor, vandaar. Over bronvelding is al veel geschreven op dit forum, ook hoe je dit criterium kunt ontduiken, die discussie hoeven we hier niet opnieuw te voeren wat mij betreft. Misschien sowieso beter als je 'n Top 10 qua publicatiegrootte voorstelt dit in 'n apart forum-item te doen, om te voorkomen dat de probleemmelder van dit item "Wordt GEDCOM nog niet verwerkt?" vindt dat z'n onderwerp gekaapt wordt:-)
Omdat er niet meer gereageerd wordt op mijn verzoek en er alleen maar andere onderwerpen aan worden toegevoegd markeer ik dit topic als opgelost en doe een nieuwe poging.