Ik heb een account met gebruikersnaam frank@rijckaertdeboer.nl. Sinds een paar dagen kan ik niet inloggen met mijn wachtwoord (dat ik bijhoud in een wachtwoordmanager). Ik moet het wachtwoord opnieuw aanvragen en krijg een email waarmee ik het opnieuw kan instellen. Dat doe ik met hetzelfde wachtwoord en daarna kan ik weer inloggen. Maar de volgende keer moet ik de procedure opnieuw herhalen. Lijkt me niet de bedoeling.
Aanvulling: ik log in onder de uiterst veilige webbrowser Brave. Onder Firefox doet zich het probleem niet voor.
Uw probleem ligt zo te lezen in uw browser instellingen c.q. de wachtwoord manager. Deze staat waarschijnlijk fout ingesteld waardoor u niet kunt inloggen. U zult in de instellingen van uw browser moeten kijken of u het wachtwoord van de site kunt wijzigen.
Beste Yolanda,
Nee, daar ligt het probleem niet. Mijn wachtwoordmanager KeePass2 is een apart programma, waarmee ik tientallen accounts bijhoud. Uitgezonderd het stamboomforum (ik heb het zojuist nog geprobeerd) kan ik onder de Brave-browser op alle andere accounts inloggen. Zo ben ik op dit moment zonder problemen ingelogd bij WieWasWie. En juist omdat ik een wachtwoordmanager gebruik, maak ik geen fouten in gebruikersnaam of wachtwoord. Bij vorige gelegenheden vroeg ik onder Brave een nieuw wachtwoord aan, klikte op de link in de email om het wachtwoord opnieuw in te stellen, 'veranderde' het in hetzelfde wachtwoord en kon dan eenmalig weer inloggen. Deze reactie plaats ik onder Mozilla Firefox, waarop ik ben ingelogd via dezelfde wachtwoordmanager. Het probleem moet bij het stamboomforum zitten.
Dag Frank, misschien kan GenealogieOnline (nog) niet goed omgaan met de nieuwe browser Brave. Zo heeft Brave 'n ingebouwde functie Cookies Geblokkeerd, zie https://brave.com/nl/ Misschien zijn de Brave standaardinstellingen wel te streng afgesteld voor GO? Je zou eens kunnen uitproberen of variëren met de standaardinstellingen van Brave je probleem oplost.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met Brave. Als ik inlog via Safari, lukt het wel. Is dus duidelijk een probleem tussen GO en Brave
Ik heb Brave geïnstalleerd zodat ik kan achterhalen waar er wat fout gaat.
Ik zie dat Brave bepaalde waarden, zoals de door de gebruiker gewenste taal, niet consistent doorgeeft. In mijn test was de waarde van HTTP_ACCEPT_LANGUAGE eerst "nl-NL,nl;q=0.7" en in een volgende aanroep "nl-NL,nl;q=0.5" (dergelijke waarden worden door de browser bij elke verzoek meegestuurd naar een server). Voor een inlogmechanisme is dit een signaal dat de twee verzoeken niet van dezelfde gebruiker zijn (er wordt ook gekeken naar het IP-adres en de zog. User Agent), dus kan er niet worden ingelogd.
Voor de korte termijn negeer ik dit signaal nu, zodat er ook met Brave ingelogd kan worden op het Stamboom Forum, Genealogie Online, Open Archieven, Familie Archivaris en de Stamboom Gids (deze sites gebruiken hetzelfde inlogmechanisme). Voor de lange termijn wil ik een betere oplossing omdat de korte termijn oplossing in wezen de beveiliging zwakker maakt voor één browser die de internet-standaarden niet nakomt.
Is uw probleem opgelost / vraag beantwoord?
Wilt u dan onderaan uw bericht klikken op 'Markeren als opgelost'?