stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Werking hyperlink opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Open Archieven (via Chrome browser) op adres https://www.openarch.nl/gld:02103A0B-033D-4E18-8D2D-406F386E8060

Hallo,

Ik heb sedert een half een goed werkende database, in Access 2016 gehad.

Klikte ik op bv deze hyperlink: Https://www.openarch.nl/gld:02103A0B-033D-4E18-8D2D-406F386E8060

Dan werd de betreffende pagina geopend.

Echter sinds een paar dagen krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan https://www.openarch.nl/gld:02103A0B-033D-4E18-8D2D-406F386E8060 niet openen, De internetsite meldt dat het item waarom u vraagt, niet kan worden gevonden.(HTTP/0.1 404)"

Wat kan de oorzaak zijn van deze ?

F.L. Walraven - 28 nov 2020 - 00:29 (laatst bijgewerkt 28 nov 2020 — 08:58 door moderator)

Hallo,

Vreemd, als ik https://www.openarch.nl/gld:02103A0B-033D-4E18-8D2D-406F386E8060 in Chrome open dan zie ik de akte info.

Als u in Access klikt, via welke browser wordt de pagina dan opgehaald/getoond?

Bob Coret - 16 dec 2020 - 14:43

Beste F.L., is uw probleem inmiddels opgelost?

Yolanda Lippens - 29 jan 2021 - 12:02

Opgelost niet.

Maar na zojuist het nog een keer geprobeerd te hebben, worden de hyperlinks weer direct geopend vanuit Access????

Ik had de vraag ook in het forum Oplossing.be gesteld, ook daar werd geen oplossing gevonden.

Wel dachten de meesten dat het het aan de browser zou liggen,

waarbij een van de laatste antwoorden was; "Dan zouden al onze browsers niet goed zijn"

 

Blij dat het weer werkt, maar had toch graag de oorzaak van het probleem gevonden.

Mvg, Frans

F.L. Walraven - 29 jan 2021 - 15:15

In vrijwel ieder programma en browser kunt u aangeven met welk programma u een bepaalde link of document wilt laten openen. Het is lastig om te achterhalen waar bij u het probleem zit. U zult even op onderzoek uit moeten gaan in uw instellingen op uw laptop/pc en in Access en uw browser. Het hoeft maar één optie te zijn die anders / verkeerd staat, wat voor veel frustratie kan leiden.

Als voorbeeld even een screenshot van de instellingen van mijn Firefox, ter inspiratie.

Yolanda Lippens - 29 jan 2021 - 18:35

Ik zie alleen geen screenshot.

 

Mvf, Frans

F.L. Walraven - 29 jan 2021 - 21:26

Klopt inderdaad, ik heb het niet goed geupload, bij deze nogmaals.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Yolanda Lippens - 1 feb 2021 - 16:51


Bedankt, voor uw tip.

Het werkt nu weer goed, dus ik wil niet teveel gaan proberen waar het probleem zat.

 

Maar ik hou het in mijn achterhoofd voor het geval als het zich nog eens voordoet.

Mvg, Frans

F.L. Walraven - 2 feb 2021 - 10:07



De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu