ik heb ijn stamboom geupload volgens de uitleg maar alle namen zijn vraagtekens gebleven. Wat heb ik fout gedaan?
Is 'ie wel in UTF-8 uitgevoerd?
ik krijg het uit myheritage niet als gedcom of als zip bestand
Vanuit Family Tree Builder: Bestand en dan GEDCOM exporteren.
dat is wat ik heb gedaan....
Beste Piet,
De Servicedesk is de afgelopen maanden onbemand geweest, maar inmiddels pakken we de draad weer op.
Is uw probleem nog aanwezig?
dag! ja im heb via myheritage een stamboom hier geupload maar alles blijft blanco, kijk maar op mijn pagina
U kunt het beste uw publicatie verwijderen, dan een nieuwe export in My Heritage doen (als u met de Family Tree Builder werkt, dan vanuit daar), daarna upload u die gedcom opnieuw naar Genealogie Online.
Wacht vervolgens tot u de bevestigingsmail krijgt dat uw stamboom is gepubliceerd.
Laat even weten hoe dat gaat.
Dag
Ik heb het opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat: alleen maar vraagtekens...... Terwijl ik de handleiding voor uploaden via MyHeritage volelledig heb gevolgd.
Hallo Piet, kan je je gedcom even naar mij toesturen? Ik stuur je een PB voor mijn privé emailadres. Graag niet gebruiken voor vragen voor de stamboomforum :-)
Beste Piet, probeer nogmaals de gedcom te maken en probeer wat variaties te geven in de opties bij de export. Er kunnen veel velden onzichtbaar worden gemaakt, dus dat zou het probleem kunnen zijn.
Kan je het nog eens proberen?
Aanvullend: u kunt het GEDCOM bestand zelf openen in bijv. Kladblok. Dan zult u zien dat er geen persoonenamen (1 NAME) voorkomt in uw bestand.
Dat klopt. Ik heb alle stappen doorlopen en toch lukt het niet. Daarom kijkt de helpdesk van dit forum er nu naar!
Het lijkt fout te gaan bij de invoer en dan export van uw gedcom. Zie de opmerking van Bob van 18 november. Zolang de Gedcom geen persoonsnamen laat zien blijft u vraagtekens houden. Kunt u uw invoer checken in uw genealogie software?
Beste heer Haker, is uw probleem inmiddels opgelost?
nee ik ben gestopt met proberen, dan maar niet publiceren op dit forum
@Piet: Beetje jammer dit; het voelt bij mij als jezelf tekort doen.
Dit kan zeker ook aan de door u gebruikte software liggen.
Gedcom is nou eenmaal niet zo standaard als het lijkt.
Daaraan voldoen is dweilen met de kraan open en een moeilijke taak voor de beheerder die veel tijd kost.
Dag, ik vind het ook jammer. Delen kan elkaar immers ook weer helpen in onze zoektochten. Maar het is me tot 3 x toe niet gelukt om via de handleiding van MyHeritage te komen tot een bestand dat op dit forum werkt. Dat ligt niet aan dit forum en de beheerders van Stamboom Forum hebben zeker geholpen!
Oke dan is het goed.
Als u mij een Gedcom wilt sturen (via een interne bericht), wil ik daar best naar kijken of ik wat zie, wat misschien niet klopt.
Groet Herman Schilder