Beste,
sinds een paar dagen krijg ik in de afdeling 'familiearchieven' -telkens als ik tracht een nieuw archief te starten- de boodschap dat ik daar slechts over een probeerabonnement beschik. Nochtans heb ik voor een Plus-abonnement betaald. Kan dit technisch obstakel worden verwijderd?
Met vriendelijke groeten.
Beste heer Proost,
U heeft inderdaad een abonnement op de Familie Archivaris en zou die melding niet moeten krijgen.
Het kan een algemene melding zijn die iedereen te zien krijgt, dat is wel verwarrend inderdaad.
Kunt u checken of u de functionaliteiten van dit abonnement wel kunt gebruiken?
Beste,
de vier reeds aangemaakte archieven werken behoorlijk. Gisteren heb ik er nog verhalen aan toegevoegd. Het probleem om een nieuw archief te maken blijft bestaan: ik kan geen nieuw archief maken.
Enkele weken geleden had ik ook gemeld dat ik de nieuwsbrieven uit een familiearchief niet kan verzenden. Ik informeer ook naar de stand van zaken in dit dossier.
Met vriendelijke groeten,
Ludo Proost
(Bericht aangepast op 16/12/2019)

Meneer Proost,
Op de een op andere manier stond u niet meer "te boek" als de beheerder van de 4 familiearchieven. Ik heb dit gecorrigeerd, waardoor u weer de beschikking heeft over de familie archivaris functies.
mvg,
Bob Coret
Geachte heer Coret,
blijkbaar heeft uw ingreep geen aarde aan de dijk gebracht. Het blijft niet mogelijk om een nieuw familiearchief op te starten. Het bericht zoals in een post hierboven beschreven, verschijnt opnieuw.
Met vriendelijke groeten,
Ludo Proost
Beste heer Proost, bij mij werkt het inmiddels wel weer.
Heeft u uitgelogd, uw pc/laptop en browser opnieuw opgestart (cookies gewist), dan opnieuw inloggen?
Graag hoor ik of het dan wel werkt. Zo niet, dan moeten we dieper graven.
Beste mevrouw Lippens,
1) het probleem 'probeerabonnement' blijft bestaan ook na uw voorgestelde ingreep.
Voor zover dit nodig is, gebruik ik deze browser:
Google Chrome
Google Chrome is up-to-date (=zojuist)
Versie 79.0.3945.88 (Officiële build) (32-bits)
2) het verzenden van een nieuwsbrief via het beheersmenu bij de archieven blijft bestaan: de eerste 2 stappen passeren zonder problemen, de derde stap wordt niet uitgevoerd (zien van het bericht en dan pas verzenden). Ik heb vandaag nog eens een controle gedaan (een nieuwsbericht aan 1 persoon, die meldde dat er geen post was toegekomen)
Met vriendelijke groeten,
Ludo Proost
Dat is jammer, we gaan er weer naar kijken en houden u op de hoogte.
Ik kijk geduldig uit naar een oplossing.
Mvg,
Ludo Proost
Beste,
in de laatste dagen kon ik bij enkele ingelogde familieleden vaststellen dat het bericht "over mijn zogenaamd proefabonnement" ook bij hen in het archief verscheen. Misschien is dit de poort naar een oplossing?
Met vriendelijke groeten,
Ludo Proost
Dank voor de aanvulling, 'work in progress'!
Meneer Proost,
Wordt er nu nog ergens aan u of aan deelnemers gemeld dat er een proefabonnement zou zijn? Zo ja, kunt u het adres van de betreffende pagina doorgeven?
Voor de zekerheid: u heeft een Plus abonnement, wat ook blijkt uit het feit dat u 4 familiearchieven heeft (met een probeerabonnement kun je maar één familiearchief maken).
Voor wat betreft de nieuwsbrief. Op welk punt gaat het fout? Wordt het voorbeeld niet getoond of wordt deze niet verstuurd?

Meneer Coret,
hier in het kort mijn antwoorden:
a) het opmaken en verzenden van een nieuwsbrief werkt zonder problemen. In het verleden werd de derde stap niet uitgevoerd: voorbeeld tonen en brief verzenden. Dat lukt nu blijkbaar wel en wordt de brief ook gearchiveerd.
b) proefabonnement: deze koppeling leidt tot die boodschap https://www.familiearchivaris.nl/beheer/nieuw/
c) proefabonnement bij mijn deelnemers: blijkbaar is die boodschap verdwenen (vanmorgen gecontroleerd bij een familielid)
Meneer Coret,
ik heb daarnet een test (Archief 5) uitgeprobeerd. Het werkt. Dank voor de inspanningen van uzelf en uw team.
Met groeten,
Ludo Proost