Betreft Genealogie Online
Sinds ik een plusabonnement heb krijg ik heel veel suggesties waarmee ik mijn stamboomgegevens kan controleren en uitbreiden.
Dat is heel plezierig.
Aanvankelijk kon ik daarbij ook vastleggen of de suggestie al of niet juist was.
Bekeken, klopt niet werd dan vastgelegd door een rood kruisje en Bekeken, klopt door een groen vinkje.
Sinds enkel weken gebeurt dat niet meer. In beide gevallen Bekeken, klopt niet en Bekeken klopt blijft het vraagteken staan en verschijnt resp. het rode kruisje of het groene vinkje niet. En dat is vervelend.
Ik hoor graag hoe dat verholpen kan worden.
Met vriendelijke groet,
Nico
PS. Kan ik ook bijlagen meesturen?
Nico Hoogzaad 20 - 13 sep 2017 - 12:21
Beste Nico,
Voor de duidelijkheid: u bedoelt de suggesties voor aanknopingspunten?
Op https://www.genealogieonline.nl/mijn/aanknopingspunten/lijst.php?publicatie=8541 zie ik bij de suggesties van uw kant een groen vinkje staan. Dus uw keuze wordt wel opgeslagen, maar dat ziet u niet direct?
Welke browser/besturingssysteem gebruikt u?
> PS. Kan ik ook bijlagen meesturen?
U kunt als abonnee van het Stamboom Forum afbeeldingen uploaden (in de knoppenbalk het ikoontje met het landschap). U zou dus bijvoorbeeld met het standaard Windows programma 'Knipprogramma' een stuk van uw scherm als plaatje kunnen opslaan op uw computer en dat plaatsen in een bericht op het forum.
Bob Coret - 13 sep 2017 - 16:23
Dirk Claessens - 13 sep 2017 - 16:40
Beste Dirk en Nico,
Als er geen uitklapmenu is, dan betekend dit dat u of niet ingelogd bent (ziet u rechtboven in het menu uw naam/foto ?) of dat u op een publicatie bent dit niet van u is.
ALs u bent ingelogd en op de aanknopingspunten pagina bent van uw publicatie dan zou u de uitklapmenu's moeten zien.
Bob Coret - 13 sep 2017 - 16:57
Dirk Claessens - 13 sep 2017 - 19:48
Beste Dirk en Bob,
Dank voor jullie reacties.
De situatie waarover mijn probleem gaat ontstaat onder de volgende omstandigheid.
Na het inloggen > Publicaties beheren > Van Hoochsaet naar Hoogzaad > Bekijk de suggesties omtrent online beschikbare scans,
Op die pagina krijg ik bv. bij FamilySearch suggesties. Zie hieronder. Een maand terug gaf het vastleggen van de onderzochte informatie geen enkel probleem. Trouwens ook bij de andere suggesties: Bekijk de mogelijke aanknopingspunten met andere publicaties, heb ik geen enkel probleem ondervonden.
Sinds enkele weken lukt dat niet meer. Na het verwerken van de informatie kan ik mijn keuze niet bevestigd krijgen. Zie hieronder.
Ik gebruik de browser Firefox. Als het ook in Google Chrome voorkomt welke browser kunt u mij dan geadviseren?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Nico
Nico Hoogzaad 20 - 14 sep 2017 - 12:36
Dirk Claessens - 14 sep 2017 - 17:05
Beste Dirk,
oals ik in mijn mail schreef had ik na mijn plusabonnement helemaal geen last van dit probleem gehad. Het doet zich sinds enkele weken (bij mij!) voor bij FamilySearch, Open Archieven en Westfries Archief.
Ik heb net bij het Waterlands Achief gekeken en er staan drie correcte vinkjes.
Als ik keuze één verander en weer terugzet, krijg ik het vraagteken te zien.
Keuze twee heb ik laten staan.
Als ik keuze drie verander krijg ik ook een vraagteken te zien en geen kruis.
Wat is er aan de hand. Welke browser heeft hier geen last van.
Mvg, Nico
Nico Hoogzaad 20 - 14 sep 2017 - 18:03
Net getest, en het probleem manifesteert zich op identische wijze met de 3 belangrijkste browsers: Chrome, Firefox en IE.
Dirk Claessens - 18 sep 2017 - 19:54
Als het probleem zich op identieke wijze voordoet bij de browsers Chrome, Firefox en IE. Vraag ik nogmaals: bij welke browser doet dit probleem zich dan niet voor? Dan ga ik die voortaan gebruiken bij het gebruik van Genealogie online.
Ondertussen hoop ik dat het probleem softwarematig door de browsers en/of Genealogie online wordt opgelost.
Mvg, Nico
Nico Hoogzaad 20 - 18 sep 2017 - 21:26
Dag Nico,
Chrome + Firefox + IE bezetten ca. 80..90% van de (Windows) browsermarkt.
Het enige gemeenschappelijke gegeven is dat het probleem zich alleen hier voordoet.
Het is de server die beslist een grijs vraagteken te presenteren i.p.v. een uitklaplijst, niet de browser(s!)
Wat ik ook nog getest heb is het verwijderen van alle cookies van genealogieonline: no joy.
Groeten - Dirk
Dirk Claessens - 18 sep 2017 - 22:05
Beste Dirk,
Ontzettend vervelend dat dit zich probleem opeens voordeed.
Nog vervelender dat er geen oplossing voor is.
Wellicht dat een of andere update de oplossing in zich heeft.
Wat mij betreft kan dit onderwerp afgesloten worden.
Ik dank je hartelijk voor alle reacties.
Mvg, Nico
Nico Hoogzaad 20 - 18 sep 2017 - 22:17
Toch nog een laatste toemaatje...
Ook op mijn iPad met Safari en Chrome doet het probleem zich voor.
Oremus...
Dirk Claessens - 19 sep 2017 - 00:18
Dan toch maar weer uiting van een ongerust gevoel.
Als het probleem zich zo uitgebreid voordoet, is er dan niemand dit probleem kan oplossen?
Ook in Edge bestaat dit probleem.
Ik heb maanden plezier gehad om veel van de suggesties die ik via het beheren van publicaties ontving te verwerken.
Wat is de mogelijke oorzaak van dit probleem?
De creatorsupdate van Windows of een update van firefox?
Wie kan dit probleem oplossen? Het kan toch niet zomaar blijven bestaan?
Mvg, Nico
Nico Hoogzaad 20 - 19 sep 2017 - 12:38
Ik werk met de nieuwste updates van W10 en Firefox. Ik heb het net even uitgeprobeerd en bij mij werkt het gewoon, na het instellen van de filter.
Ria Hendriks - 20 sep 2017 - 17:06
Dag Ria,
Zou ik mogen weten waarover je het precies hebt.Het feit dat je over het instellen van een filter praat, wekt bij mij de indruk dat het over een ander onderdeel van Publicaties beheren gaat.
Ik vermoed dat jij het hebt over het onderdeel: Bekijk de mogelijke aanknopingspunten met andere publicaties
Terwijl ik het steeds heb over Bekijk de suggesties omtrent online beschikbare scans
Ik hoor het graag van je.
Mvg, Nico
Nico Hoogzaad 20 - 20 sep 2017 - 20:41
Sorry, je hebt gelijk, niet goed gelezen.
Ria Hendriks - 20 sep 2017 - 22:04
Bij mij werkt het nu terug naar behoren!
mvg - Dirk
Dirk Claessens - 21 sep 2017 - 16:00
Wat mij betreft mag deze hele discussie verwijderd worden.
Een oplossing heeft nooit het daglicht gezien.
Ik wil een nieuw bericht hierover plaatsen en dan direct duidelijker zijn over het ongemak
Tot dan.
Met vriendelijke groet,
Nico Hoogzaad
Nico Hoogzaad 20 - 23 sep 2017 - 21:57
Hallo Nico,
Ook ik heb al sinds begin Augustus met dit probleem te maken.
Ook geen antwoorden ontvangen... Het plezier van onze leuke hobby gaat zo misschien verdwijnen. Het bericht dat ik stuurde ziet er als volgt uit:
Goedendag,
Als + abonnee heb ik de laatste maand al 4x een vraag aan U gesteld.
d.d. 21/8, 6/9, 18/9, 23/9.
Helaas heb ik nog geen antwoord van iemand mogen ontvangen.
Het is misschien een kleinigheid, maar voor mij is het toch een groot probleem….
Ik heb jaren veel plezier aan de deze leuke hobby gehad, en wil dit heel graag zo houden.
Mijn vraag is, ligt dit aan mij of is er iets in het programma wat niet juist is ???
Het Euvel is: De aanvink V willen niet ROOD of GROEN worden !!!!
Het volgende bericht is aan U verzonden:
Ik heb een probleem bij: “SCANS ZOEKEN”
Als ik bij b.v: in “Online Begraafplaatsen” ga zoeken naar een bepaalde zerk,
en daarna de de titel : sorteren op: “nog niet bekeken” aanvink;
Krijg ik een lijst met diverse namen te zien.
1.Hierna open ik Online Begraafplaatsen.
2.Dan komt de zerk tevoorschijn die ik wil inzien.
3.Als ik weer terug ga naar de lijst, moet ik het vakje : “Nog niet bekeken”
aanvinken met : “bekeken,klopt “ en daarna moet het “Vraagteken” groen worden….
Helaas gebeurt dit niet….
Ook met “Bekeken, klopt niet “ hierna moet het: “Vraagteken “ rood worden.
Helaas ook hier verandert er niets…
Als ik later weer opnieuw de lijst tevoorschijn haal, kan ik niet zien welke ik heb bekeken.
Wie kan me helpen ???
Vriendelijke groet,
Jan Martens.
j.w.martens - 6 okt 2017 - 15:33
De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.
Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!
Bedankt, uw melding is verstuurd aan de moderators.