stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Problemen met printen van scans opgelost



Profiel afbeelding

Hallo mensen,

Is er iemand onder jullie die mij kan vertellen waarom ik scans , die zijn ondergebracht bij fotogalerie, niet kan printen? 

Vroeger kon ik dat nl wél.

Ik kan wel mijn e-mails printen en teksten in Word.

Is mijn computer stuk of ligt het aan een verbinding tussen fotogalerie en de printer?

Ik ben totaal niet technisch en hoop dat iemand van jullie het wél is.

Groeten, Joke

joke 2 - 23 mar 2012 - 13:59

We moeten wel iets meer weten om je te kunnen helpen het probleem op te lossen

 

Als je op de scan staat en druk op de linker muis toets, kan je daar printen selecteren.

Vervolgens druk je op afdrukken?

Wat verschijnt er dan bij jou?

Welke bestands type heeft het scan bestand?

H@n D@@men - 23 mar 2012 - 16:10

Dag Han,

Ik krijg bijv. een scan van Rotterdam. Ik ga op icoon printen staan en ga afdrukken. De scan is dan veel te groot, dus dat heeft geen zin. Hij print wel, maar erg vaag.

Dan ga ik downloaden en open hem. Ik kan hem dan naar galerie kopieren (ik heb windows vista), maar kan ook afdrukken aanklikken. Als ik dat doe, print hij wel, maar wederom heel vaag.

Ditzelfde gebeurt ook als ik hem kopieer naar galerie en dan afdruk.

Wat bedoel je met bestandstype van een scan bestand?

Als ik op afdrukken druk, komt er een normaal scherm, dat altijd bij afdrukken verschijnt.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben.

Gr Joke

joke 2 - 23 mar 2012 - 19:04

Met bestandstype bedoelde ik JPG of TIFF. Bij het laatste ondervond ik in het verleden wel eens problemen.

Als ik je verhaal goed begrijp, drukt hij wel af maar vaag?

Wat ik niet uit je verhaal kon opmaken is of die het hele beeld afdrukt of een gedeelte.

Mocht hij een gedeelte afdrukken dan kan je veelal bij opties bij printen de opdracht geven, aanpassen aan papierformaat op uit te zetten !!

Mocht dit niet lukken dan kan je met paint de foto verkleinen zodat die alsnog in zijn geheel op papier komt.

Hopelijk ligt het niet aan je inktpatroon, die dingen gaan best wel snel leeg.

Owja, er is ook een mogelijkheid dat je printer op grijstinten-afdrukken staat, dat geeft veelal ook een vaag beeld. Zet deze dan op de originele stand terug, veelal is dat gewoon in kleur.

H@n D@@men - 23 mar 2012 - 19:15

Als ik aanpassen aan papierformaat uitzet, krijg ik hetzelfde resultaat, evenals bij het weghalen van grijstinten.

Je ziet bijna niets. Hij drukt links een beetje vaag af.

Ik heb JPG.

Het ligt niet aan mijn inktpatroon, want ik heb gisteren nog een e-mail afgedrukt.

Ik heb overigens geen kleurencartridges in mijn printer gedaan, omdat ik toch alleen in zwart wit afdruk. Kan het daar aan liggen?

joke 2 - 23 mar 2012 - 19:39

Is dat laatste anders dan vroeger? Had je er toen wel kleurencartridges in?

Heb je in het printermenu aangevinkt dat hij alleen zwart/wit moet printen?

Is het wel een kleuren scan?

Je kan eens kijken of het anders is als je van je kleurenscan een zwartwit maakt, bijv. door hem te laden in paint.net (gratis). Dan bij adjustments op black and white klikken. Kan ook met andere fotobewerkingsprogramma's.

Mirjam van Rooijen - 23 mar 2012 - 20:02

Als je niet een snelknop gebruikt krijg je als het goed is een scherm waarbij je de printer e.d. kunt selecteren. Er hoort daar ook iets van een knop of link te zijn voor Opties of printereigenschappen. Als je die inklikt krijg je een pop-up met ongeveer 4 tabbladen. Bij het tabblad "snel afdrukopties instellen" kun je de afdrukkwaliteit instellen. En bij het tabblad kleur kun je instellen of je in grijstinten dan wel in kleur wilt afdrukken. Selecteer je grijstinten, dan kun je kiezen of je "hoge kwaliteit" wilt (dat houd in dat hij ook gebruik maakt van kleurencardridges) of "alleen zwarte inktpatroon".

K.J. van Veen - 23 mar 2012 - 21:34

Mirjam, ik denk dat ik dan maar kleurencartridges ga kopen. Wel vervelend, want ze zijn duur, ik print alleen zwart wit en ik weet niet van tevoren of het helpt.

Overigens is de afdrukkwaliteit standaard en kleurenintensiteit auto.

Gr Joke

joke 2 - 23 mar 2012 - 21:52

Welke andere opties heb je bij "kleurenintensiteit", behalve auto(matisch)?

K.J. van Veen - 23 mar 2012 - 22:03

Handmatig

joke 2 - 23 mar 2012 - 22:14

En kun je dan niet kiezen voor zwart/wit? Ergens bij de printerinstellingen?

Mirjam van Rooijen - 23 mar 2012 - 23:44

print opslaan

Openen in bijvoorbeeld Infran View

Eventueel formaat aanpassen, in de opties.

Robert Leukfeldt - 24 mar 2012 - 01:10

Beste hulpverleners,

Ik dank jullie voor alle hulp en heb besloten om toch maar kleurencartridges te kopen. Ik vind het nl een bezwaar om steeds al die handelingen te moeten verrichten om iets te kunnen printen, temeer daar het vroeger wél kon. Toen  raakten die cartridges leeg, terwijl ik ze niet gebruikte. Misschien moet ik overwegen om maar een laserprinter te kopen!

Ik laat jullie dan weten of het al dan niet gelukt is.

joke 2 - 24 mar 2012 - 12:36

Ga via configuratiescherm naar je printer.

Als je deze selecteert krijg je een pop up met de knoppen Printer Document Beeld.

Klik op Printer .

Kies in het uitklap menu Voorkeursinstellingen voor afdrukken.

In het eerste tablad Afdruk kan je instellen zoals je het wilt hebben.

Ik heb b.v. voor Afdrukkwaliteit Standaard en Kleur/Intensiteit automatisch gekozen.

Afdrukken in grijstinten aanvinken.

Onderaan klikken op toepassen  dan hoef je deze handelingen niet meer te herhalen.

Klik op OK.

Jan 1 de Ridder - 1 apr 2012 - 11:13

De scans (gezinskaarten) uit het gemeentearchief Rotterdam kunt u het beste op uw harde schijf opslaan en dan daarvandaan afdrukken.

Als u probeert ze rechtstreeks af te drukken (via het icoontje), dan zijn ze veel te groot.

Het heeft dus niets te maken met de kleuren.

Willem Hendrik van der Leek - 1 apr 2012 - 12:00


Hallo allemaal,

 Van de week heb ik mijn kleurencartridges vervangen.

Toen was het probleem opgelost en kon ik weer scans en foto's printen.

Nogmaals bedankt voor alle hulp

Joke Janssen

joke 2 - 1 apr 2012 - 13:44







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu